Alle soorten en maten

Bij ’t Teksthuys schrijven we teksten in alle soorten en maten en doen we nog veel meer. Hier vind je een overzicht van alles wat we doen met een duidelijke omschrijving erbij.

 

 

Website

 

Een website is het belangrijkste visitekaartje van je bedrijf. Voordat een klant, zakenpartner of wie dan ook contact met je opneemt zal hij of zij je bedrijf altijd eerst even googlen. Bevalt je website? Dan sta je 1-0 voor. Zo niet, dan is de wedstrijd verloren. Het is uitermate belangrijk dat je via je website een uitstekende (eerste) indruk maakt. Ook de 'manier' of 'toon' waarop je de bezoekers aanspreekt luistert enorm nauw. Bij 't Teksthuys is je website in goede handen: wij schrijven niet alleen de teksten, maar kunnen ook de lay out, fotografie, filmpjes en alle andere zaken rondom je website verzorgen.

 

 

Blog

 

Een blog is een persoonlijk en informatief kort verhaal van de ondernemer of van een medewerker. Door regelmatig blogs op je website te plaatsen, wordt je website een stuk dynamischer. Dát wil je als ondernemer! Daarom schrijven steeds meer ondernemers blogs. 't Teksthuys kan dit natuurlijk ook voor je doen. Bloggen is een mooie manier om jezelf en je bedrijf te laten zien. Door tips, kennis en ervaringen te delen, creëer je een band met je (potentiële) klanten. Daarnaast realiseer je met blogs meer zichtbaarheid voor je bedrijf, het zorgt er namelijk voor dat je website beter vindbaar wordt op google. Je kunt er trouwens ook hele leuke dingen mee doen op social media. Kortom: als je regelmatig blogs schrijft, weten meer klanten je sneller te vinden. 

 

 

 

Whitepaper

 

Een whitepaper is een informatief digitaal document dat je als ondernemer aanbiedt in ruil voor contactgegevens. Een whitepaper is meestal een aparte website, maar kan ook een pdf-bestand zijn. De (toekomstige) klant krijgt toegang tot het document nadat hij of zij zijn adresgegevens heeft gegeven. Een whitepaper straalt expertise uit; met een whitepaper laat je zien dat je deskundige bent op een bepaald gebied. In een whitepaper wordt eerst kort het probleem (van de klant) geschetst, waarna op een logische en toegankelijke manier de oplossing uiteen wordt gezet. En die oplossing: dat zijn natuurlijk de diensten of producten die jij als ondernemer biedt (maar dat vertel je pas op de laatste pagina!). Een whitepaper is een mooi grafisch vormgegeven document van 5 tot 25 pagina’s, met tekst en afbeeldingen en eventueel infographics en grafieken. Eén van de whitepapers die ’t Teksthuys heeft geschreven, vind je hier.

 

 

 

E-book

 

Een e-book is een online (werk)boek. Als ondernemer kun je een interessant e-book schrijven en vervolgens weggeven in ruil voor adresgegevens. Dit wordt ook wel contentmarketing genoemd. Beschik je over waardevolle kennis die voor anderen nuttig is? Schrijf er dan een e-book over (of laat ons het schrijven). Let op: net als een whitepaper is een e-book géén productbrochure. Commerdiële teksten zijn uit den boze. In een e-book geef je achtergronden, schrijf je over herkenbare problemen en oplossingen, wijs je op valkuilen en reik je praktische tips aan. Kortom: de lezer moet er écht iets aan hebben. Maar wat levert het jou als ondernemer dan op? Degene die je e-book downloadt, ziet jou als deskundige en is echt geïnteresseerd in je kennis en oplossingen. Deze persoon is dus een kwalitatieve lead. Als je een e-book goed inzet, verhoog je je naamsbekendheid, trek je bezoekers naar je website en creëer je behoefte naar je producten en diensten.

 

 

 

Social media posts

 

Bij social media (linkedin, instagram, twitter en facebook) is het belangrijk dat je er met regelmaat gebruik van maakt. Het beste kun je elke week of elke maand een nieuwtje de wereld in sturen. Dat kost natuurlijk tijd. Heb je geen tijd of mankracht om dit bij te houden, dan kun je het door ’t Teksthuys laten doen. Wij kunnen je bijvoorbeeld elke week of maand bellen en doornemen welke nieuwtjes er zijn (een leuk project opgeleverd, nieuwe klant, nieuw product, beursdeelname… er is altijd wel wat te vertellen!) en schrijven een paar leuke korte berichten die je via de social media kanalen kunt verspreiden.

 

 

 

(Digitale) nieuwsbrief

 

Een (digitale) nieuwsbrief is een middel om klanten, relaties en medewerkers op de hoogte te houden van alles wat er in en rond je bedrijf gebeurt. Een nieuwsbrief wordt meestal maandelijks of tweemaandelijks verstuurt of gemaild, maar vaker of minder vaak kan ook. ’t Teksthuys kan de nieuwsbrief samenstellen, schrijven en verzenden. Het tarief is afhankelijk van de grootte van de nieuwsbrief: het ene bedrijf wil vijf items per nieuwsbrief, het andere tien.

 

 

Journalistieke verhalen

Journalistieke verhalen zijn artikelen en interviews die we in opdracht van (vak)tijdschriften en dagbladen maken. Verhalen van ’t Teksthuys zijn te lezen in Expovisie, Conference Matters. Conference Holland, Huis&Raad, Nataal, Promz Magazine, Fashion United en Alle Mensen.

 

Een goed verhaal

Een goed bedrijfsverhaal komt hetzelfde tot stand als een journalistiek verhaal. Een bedrijfsverhaal heeft een belangrijke 'extra lading'. Je passie, je gedrevenheid, je sterke punten, je boodschap, al die dingen die je bedrijf eigen maken, worden op een natuurlijk manier in het verhaal verwerkt. Wij stellen de juiste vragen en jij vertelt over je bedrijf, producten, diensten, verleden, heden, toekomst en meer. Het resultaat? Een duidelijk verhaal om trots op te zijn en dat vertrouwen uitstraalt. Je kunt 'storytelling' ook inzetten om een nieuw product of dienst succesvol in de markt te zetten. Wil je voorbeelden? Neem dan contact met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. op.

 

Advertorials

Een advertorial is een redelijk informatief verhaal dat in opdracht van een bedrijf wordt geschreven en in een tijdschrift of krant of op een digitaal (media)platform wordt geplaatst. Een advertorial is in feite een 'geschreven advertentie'. Een advertorial zet lezers vaak op het verkeerde been: lezers denken dat het een redactioneel artikel is, geschreven door een onafhankelijke en objectieve redactie. Soms wil een redactie geen artikel over een bepaald onderwerp plaatsen en kan een bedrijf het via een advertorial toch als bijna-redactioneel artikel in het betreffende medium krijgen.

 

Persbericht of nieuwsbericht

Een persbericht kost weinig en levert veel gratis publiciteit op. Onze richtlijn is dat elk bedrijf minstens twee tot drie keer per jaar een nieuwtje de wereld in moet slingeren. Persberichten stuur je niet alleen naar de media, maar plaats je ook op je eigen website, in je (digitale) nieuwsbrief en op de social media-kanalen. Er zijn talloze onderwerpen die het waard zijn om een persbericht over te maken. Wil je weten welke dat zijn? Neem dan even contact met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. op.


Folder- of brochuretekst

Je wilt een product of dienst extra onder de aandacht brengen? Je wilt je bedrijfs- of beursbezoekers iets tastbaars meegeven? Je spreekt op een congres of bijeenkomst en wilt de toehoorders de gelegenheid geven alle informatie nog eens rustig na te lezen? Hoewel internet de informerende rol van folders en brochures grotendeels heeft overgenomen, zijn er nog genoeg redenen om een folder of brochure als extra communicatiemiddel in te zetten. Al is het alleen al vanwege het feit dat een folder of brochure net iets makkelijker uitdeelt of op een stapeltje te leggen is.

 

Brief of uitnodiging aan klanten en/of relaties

Wanneer stuur je een brief aan (potentiële) klanten en/of relaties? Bijvoorbeeld als je aan een beurs deelneemt en je klanten op je stand wilt uitnodigen. Of als je een andere vestiging opent of een ander bedrijfspand betrekt. Of als je een open dag of kennisbijeenkomst organiseert. Of als je je klanten en relaties voor een feest wilt uitnodigen, bijvoorbeeld ter ere van het zoveeljarig bestaan van je bedrijf. Of als je klanten een presentje wilt geven omdat ze al zoveel jaren klant zijn. Of als je een nieuw product of dienst extra onder de aandacht wilt brengen. Of… er zijn talloze redenen om een brief of uitnodiging naar klanten en relaties te sturen!

 

Bedrijfsmagazine

Het uitbrengen van een eigen magazine is zeer geschikt om klanten en relaties over allerlei nieuwe zaken te informeren. Ook vergroot een eigen magazine de betrokkenheid van klanten, relaties en medewerkers bij het bedrijf. Vooral voor bedrijven die op veel verschillende vlakken actief zijn (bijvoorbeeld nationaal en internationaal, meerdere vestigingen, in verschillende branches, etc.) kan een eigen magazine dé bindende factor zijn. Een bedrijfsmagazine kan een jaarlijkse uitgave zijn, maar ook een halfjaarlijkse, een kwartaaluitgave of zelfs éénmalig. Bij 't Teksthuys kunt u terecht voor advies (over inhoud, bladformule, vormgeving, doelgroep, oplage etc.) en de redactionele invulling & productie van uw bedrijfsmagazine.

 

Jubileumboek

25 jaar, 50 jaar, 100 jaar... als uw bedrijf jubileert, kan dat een mooie gelegenheid zijn om een historisch naslagwerk over uw bedrijf te laten maken. Niet alleen leuk en interessant voor uw huidige generatie werknemers, klanten en relaties, maar ook voor die van vroeger én voor de toekomstige generaties. Met een boek heeft u iets moois in handen. 't Teksthuys maakt het graag, samen met u.

 

Jaarverslag

Een jaarverslag is een publicatie van de werkzaamheden van een bedrijf over het afgelopen jaar, al dan niet met financiële verantwoording. Vaak is een jaarverslag 'verplichte droge kost'. 't Teksthuys kan die 'droge kost' echter omtoveren tot leuke kost, bijvoorbeeld door bepaalde (hoogte)punten uit het afgelopen jaar er extra uit te laten springen. Denk bijvoorbeeld aan een kort interview met een klant of medewerker die persoonlijk bij het hoogtepunt betrokken was. Op die manier wordt een jaarverslag een extra communicatiemiddel waarmee je klanten en medewerkers aan je bedrijf kunt binden.

 

Herschrijven en redigeren

Herschrijven is een bestaande tekst herschrijven tot een toegankelijke, lekker leesbare tekst. Redigeren is: fouten uit een bestaande tekst halen, zoals spelfouten, fouten in zinsopbouw, verkeerd geplaatste punten en komma's. Kortom: een bestaande tekst ombouwen tot een begrijpelijk en lekker leesbaar geheel.

 

Eindredactie

Zorgen dat teksten worden voorzien van pakkende koppen en intro’s, teksten opleuken en inkorten, teksten redigeren, fotobijschriften plaatsen, foto’s regelen en controleren, opgemaakte pagina’s nakijken, etc.

 

Hoofdredactie

Heb je snel een plaatsvervangende hoofdredacteur nodig? Op tijdelijke basis? Dan kun je een beroep op ons doen.

 

Mediaplan

Samen maken we een planning waarbij we in kaart brengen hoe, wanneer en in welke media we je bedrijf, product of dienst positief onder de aandacht kunnen brengen.

 

Klantenplan

Samen maken we een draaiboek waarbij we in kaart brengen op welke tijdstippen en met welke communicatiemiddelen we je (potentiële) klantendoelgroepen gericht tot actie kunnen aanzetten.

 

Andere teksten of werkzaamheden

Een column schrijven? Regelmatig berichten op je website plaatsen? Adviseren over je beursdeelname? Website design? Een cursus 'persbericht schrijven'... Kortom: heb je andere teksten of werkzaamheden en wil je weten wat 't Teksthuys voor je kan betekenen? Bel 06 83 55 33 79 of kom langs in ’t Teksthuys. Wij helpen graag.

’t Teksthuys. Een goed verhaal.

template joomla by JoomSpirit