Judith Munster

 Judith voor website

 

Op weg naar meer succes

Na negentien jaar verhalen schrijven voor dagbladen, vakbladen en tijdschriften, het managen van redacties en het organiseren van evenementen, wilde Judith Munster ook haar andere professionele kant laten zien. In september 2010 richtte ze ’t Teksthuys op met als doel: bedrijven op weg helpen naar meer succes, door het inzetten van een goed bedrijfsverhaal en eenvoudige marketingmiddelen.

 

Tulpen

Judith Munster is geboren en getogen in Nieuwe Niedorp als dochter van een tulpenkweker. Bollen pellen, bollen rooien, tulpen koppen... Op het bedrijf van haar ouders leerde Judith al jong wat hard werken was. Maar ook dat hard werken heel goed samen kan gaan met plezier hebben, lachen, luisteren, meezingen, vriendschappen sluiten en verliefd worden. Op het land en in de bollenschuur heerste een uniek soort gezelligheid en saamhorigheid. Het waren prachtige tijden die Judith voor geen goud had willen missen en waar ze met een grote glimlach aan terugdenkt.

 

Studentenleven

Al op jonge leeftijd wist Judith wat ze 'later' wilde gaan doen: schrijven. Op haar negentiende vertrok ze naar Utrecht om te gaan studeren aan de School voor JournalistiekEen jaar later kwam haar droom om 'ooit met schrijven haar geld te verdienen' al uit: tijdens haar studie werkte ze drie jaar als freelance journalist bij de Schager Courant, één van de edities van het Noordhollands Dagblad. En nog voordat ze officieel was afgestudeerd, werd ze aangenomen bij de bekende uitgeverij VNU (tegenwoordig Sanoma Media) als redacteur van het meidenblad Tina. Drie jaar later stapte ze over naar de Yes, een blad voor iets oudere meiden. Met een groot scala bekende bladen in het portfolio - zoals VT Wonen, Viva, Esta, Nieuwe Revu, Libelle, Margriet, Zin, 101Woonideeën en nog veel meer - lag het voor de hand dat Judith heel lang en met veel plezier bij VNU zou blijven werken.

 

West-Friesland

Maar dat liep anders. Het kostte Judith drie uur per dag om de afstand tussen Hoogwoud, waar ze inmiddels woonde, en Hoofddorp te overbruggen. Een ander zou misschien verhuizen voor zo'n baan, maar dat was voor Judith geen optie. Ze wilde koste wat het kost in West-Friesland blijven. Sterker nog: ze wilde in Hoogwoud blijven. De kans om redacteur van de vakbladen Expovisie, Quality in Meetings en Festivak Magazine in Heerhugowaard te worden, greep ze dan ook met beide handen aan. Ook omdat deze vakbladen zich in de dynamische 'live communicatie' branche bewogen. Zo leerde Judith tussen 2000 en 2010 de wereld van beurzen, evenementen, festivals en congressen op haar duimpje kennen. Eerst als redacteur en vanaf 2004 als hoofdredacteur van Expovisie.

 

Kriebelen

Midden in de crisistijd begon het echter weer te kriebelen. Het was tijd voor de volgende carrièrestap. Judith gaf haar baan als hoofdredacteur op en begon met 't Teksthuys aan een nieuw hoofdstuk als zelfstandig ondernemer. Daarmee ging een lang gekoesterde wens in vervulling.

’t Teksthuys. Een goed verhaal.

template joomla by JoomSpirit