NIET ALLEEN STERK IN TEKSTWERK!

Reacties van geïnterviewden

Han Schooneman van SchoonemanDesign over het artikel 'Stoppen was nooit een optie'in Expovisie 618 "Mijn grote dank voor het goed geschreven artikel in Expovisie. Ik heb er veel positieve reacties op mogen ontvangen. Complimenten!!!"

Johan Tensen, manager corporate communicatie bij Amsterdam RAI, over het artikel 'The Great Switch' in Expovisie 618 : "Mooie story! Top dat we dit verhaal in Expovisie- net als 'The Great Switch' zelf - samen met de partners hebben kunnen realiseren."

Brahma T. Ramsodit van Artica over het artikel 'The Energy Experience' in Expovisie 618 : "Een natuurlijke interesse en snel van begrip. Zo heb ik Judith leren kennen toen ze mij interviewde voor het blad Expovisie. Tijdens de European Utility Week ontmoetten we elkaar en leidde ik haar rond door onze Energy Experience. Ze wist snel tot een compleet verhaal te komen. Een knappe prestatie gezien de inhoudelijke complexiteit. Kort daarna volgde een fijne samenwerking om de puntjes op de i te zetten. Het resultaat is een artikel waarin ik mijzelf en ons werk van Artica prachtig in herken. Judith, mijn complimenten!"

Susan Kraaijeveld, directeur/eigenaar van evenementenbureau Crawfield over het artikel "The Next Level" in QM 109 : "Hoi Judith, ik haal net de QM uit de brievenbus, wat een super artikel! Je hebt de sfeer echt goed neergezet! Ook leuk om de reacties te lezen van drie van de deelnemers. Is het mogelijk dat wij een aantal extra exemplaren krijgen van QM? Die kunnen we dan aan onze klanten laten zien/achterlaten. Misschien een stuk of twintig?"

Hans Nijenhuis, adjunct hoofdredacteur van NRC Handelsblad en chef van nrc.next over het interview met hem in QM 109 : "Judith, prima verhaal. Zeer knap dat je dit zonder bandrecorder zo hebt weten op te tekenen. Mijn complimenten."

Xander Kranenburg, directeur/eigenaar van evenementenbureau LiveSolutions over het interview met hem in QM 108: "Met veel bewondering wist Judith ons twee uur durende gesprek in een fris en aansprekend artikel te verwerken, met een begin en een einde dat ik in eerste instantie nog niet eens voor ogen had. De essentie van het verhaal lag in één keer vast. Heel fijn!"

Caroline Cramer van het Nederlands Centrum voor Handelsbevordering (NCH in Den Haag over het interview met haar in Expovisie 615: "Beste Edwin & Judith, graag wil ik jullie langs deze weg hartelijk bedanken voor het goede en leuke stuk over Holland Paviljoens in de Expovisie. Ik heb er al verschillende positieve en leuke reacties op gehad. Ik ben er trots op dat het stuk zo is geworden en dat jullie ons werk op deze manier hebben belicht! Nogmaals hartelijk dank!"

Ted van Hintum van Wecycle - bekend van de recycleslogan 'Gooi niet weg, maar lever in' - over het 'Wecycle op de Margriet Winter Fair"-verhaal in Expovisie 615: "Wecycle is een bijzondere organisatie in een breed krachtenveld. Vaak ben ik de eerste tien minuten van een interview bezig dit uit te leggen. Het is prettig te merken dat de interviewer zichzelf al  heeft verdiept, zodat je snel een stap verder kunt zetten. Judith is een goed voorbeeld van een kundige interviewer die zich terdege voorbereidt. Dat komt het verhaal altijd ten goede."

Wil Kuiters van Organisatiebureau Kuiters idee en organisatie over het interview met haar in QM 107: "Ik vond het belangrijk te merken, bij aanvang van het interview - dat overigens meer aanvoelde als een prettig en logisch gesprek samen - dat Judith zich goed had voorbereid. Ze luisterde, stelde sterke open vragen en gaf de ruimte om mijn verhaal te vertellen en andere invalshoeken te kiezen. Naast de zakelijke insteek stelde ze namelijk ook vragen die het human interest aspect raakten. Het interview leverde een enorme hoeveelheid informatie op en toch heeft Judith het voor elkaar gekregen om daaruit een sterk kernverhaal te 'filteren' waarin ik mezelf helemaal herkende.

Han Leenhouts van Sales & Pepper over het interview met hem in Expovisie 614: "Het mooie aan een interview met Judith is dat je tijdens het gesprek zelf ook tot nieuwe inzichten komt. De directe manier van vragen - met de oprechte verbazing zoals kinderen die kunnen hebben - stelt je op je gemak en laat je praten. En dan nog de snelheid. Eén dag na ons intensieve gesprek kreeg ik de tekst ter inzage en heb ik slechts één komma hoeven te verplaatsen. Dus Judith, dank voor de mooie sessie!"

Viktor Luttikholt van Stop-contact.com over het Voedselbankverhaal in Expovisie 611: “Judith, blij verrast ben ik over de wijze hoe je te werk ging bij het schrijven van het artikel over de beursdeelname/standconcept van de Voedselbank op Horecava in Expovisie. De rust tijdens het interview, de soort vragen, de kern die je wist te raken en je open houding voor opmerkingen werkte heel prettig. Je hele aanpak leverde een boeiend verhaal op. Die feedback kreeg ik ook terug van de vrijwilligers/partners die betrokken waren bij dit beurstraject. Heel prettig om met zulke redacteurs te kunnen werken.”

Pim van Houten, Senior Marketing Communications & PR Manager bij Amsterdam RAI, o.a. naar aanleiding van het artikel over 'Building Holland' in Expovisie 619: "As Senior Communications Manager I had the opportunity to work closely with Judith on numerous projects relating to the world of exhibitions. In my association with Judith, she demonstrated exceptional journalistic skills. Aside from having limitless knowledge of the event business, she is well written, accurate and organized."

t Teksthuys. Een goed verhaal.