't Teksthuys stuurt persbericht over 't Teksthuys

Een persbericht sturen naar krantjes en/of websites: werkt dat? Ja, zeggen wij van 't Tekshuys. Om de daad bij het woord te voegen stuurden we begin januari het volgende persbericht naar diverse regionale huis-aan-huis-bladen:

’t Teksthuys slaat nieuwe weg in

’t Teksthuys helpt organisaties hun verhaal te vertellen 

Van journalist naar verhalenverteller: met de lancering van haar nieuwe website, www.teksthuys.nl, slaat Judith Munster van ‘t Teksthuys officieel een nieuwe weg in. ‘t Teksthuys biedt organisaties de helpende hand bij het vertellen van hun verhaal en bij het succesvol inzetten van eenvoudige marketingmiddelen.

“Toen ik twee jaar geleden met ’t Teksthuys begon, was ik vooral journalist en schreef ik artikelen voor vakbladen en websites”, vertelt Judith Munster. “Het leukste aan mijn werk vond ik de bedrijfsverhalen. Ondernemers en werknemers vertellen altijd vol passie over hun bedrijf, hun werk en drijfveren. Heel inspirerend. Daar wilde ik meer mee doen. Nu zet ik mijn ervaring als journalist en (hoofd)redacteur in om organisaties te helpen hun verhaal te vertellen.”  

Storytelling, oftewel een goed verhaal, is volgens Munster een krachtig middel voor bedrijven en instanties om hun boodschap over te brengen. “Een goed verhaal geeft overzicht en inzicht: dit is onze organisatie en hier staan we voor. Deze duidelijkheid wekt vertrouwen en geeft een trots gevoel, niet alleen bij de directie, maar ook bij werknemers, klanten en relaties. Een goed resultaat begint dus bij een goed verhaal. Het mooie is: elke organisatie heeft een verhaal, het moet alleen nog verteld worden. Dat is wat ’t Teksthuys doet. Wij brengen de sterke punten van een organisatie in kaart en maken er een duidelijk en toegankelijk geheel van.” 

Daarnaast helpt ’t Teksthuys organisaties op weg naar meer succes door het inzetten van eenvoudige marketingmiddelen. Munster: “We zeggen expres eenvoudige marketingmiddelen, want zo moeilijk is het allemaal niet. De meeste bedrijven hebben wel een website, maar die geeft vaak niet de informatie waar bezoekers of klanten naar op zoek zijn. De eerste stap is het vernieuwen van de website. Denk aan een logische indeling, vlot geschreven teksten en duidelijke foto’s. De tweede stap is het maken van een ‘wie-wat-wanneer-planning’: wie willen we bereiken, welk communicatiemiddel gebruiken we en wanneer gaan we dat doen? Zo kun je als organisatie gericht klanten vinden en binden en de organisatie bekender maken bij een breder publiek.” 

“Als je als organisatie regelmatig positief nieuws verspreidt, zie je dat terug in het bedrijfsresultaat. Veel mensen realiseren zich niet dat er talloze onderwerpen zijn die het waard zijn om met anderen te delen: een nieuw product of dienst, een fusie of samenwerking, een jubileum, een gewonnen prijs, een mooi opgeleverd project… Wij adviseren onze klanten om minimaal twee tot drie keer per jaar een nieuwtje wereldkundig te maken. Hiervoor kunnen ze allerlei kanalen inzetten: social media, de eigen website, nieuwsbrieven of mailings, berichten in vak- en dagbladen en op relevante websites. Waar het om gaat is dat je als organisatie in the picture blijft, waardoor klanten aan jouw producten en diensten denken als ze die nodig hebben. En niet aan die van je concurrent.”

De boodschap van ’t Teksthuys is duidelijk. Investeren in communicatie is belangrijk en hoeft niet duur te zijn. Zeker niet als je de kosten afzet tegen het positieve resultaat. Munster: “In deze economische tijden komt de omzet niet meer vanzelf naar je toe, daar moet je wat voor doen. Dus: Be good and tell it! Heb je een goed product of bedrijf, vertel dat dan ook! Met ‘be good’ zit het meestal wel goed, met ‘tell it’ nog niet. Daar kan ‘t Teksthuys bij helpen.” Meer info: www.teksthuys.nl

 

Over Judith Munster

Voordat Judith Munster in 2010 haar baan als hoofdredacteur van het vakblad Expovisie vaarwel zei en ’t Teksthuys oprichtte, was ze zeventien jaar (freelance) journalist voor diverse vak- en dagbladen en publiekstijdschriften, waaronder de Schager Courant, Tina, Yes, Fashion United en Quality in Meetings. Judith Munster is geboren en getogen in Nieuwe Niedorp. Ze woont en werkt in ’t Teksthuys in Hoogwoud. 

’t Teksthuys. Een goed verhaal.

template joomla by JoomSpirit