Alle soorten en maten

Bij ’t Teksthuys schrijven we teksten in alle soorten en maten en doen we nog veel meer. Hier vindt u een overzicht van alles wat we doen met een duidelijke omschrijving erbij.

 

Journalistieke verhalen

Journalistieke verhalen zijn artikelen en interviews die we in opdracht van (vak)tijdschriften en dagbladen maken. Verhalen van ’t Teksthuys verschijnen onder meer in Expovisie, Quality in Meetings. Conference Holland, Huis&Raad, Nataal, Promz Magazine, Fashion United en Alle Mensen.

 

Een goed verhaal

Een goed bedrijfsverhaal komt hetzelfde tot stand als een journalistiek verhaal. Een bedrijfsverhaal heeft een belangrijke 'extra lading'. Uw passie, uw gedrevenheid, uw sterke punten, uw boodschap, al die dingen die uw bedrijf eigen maken, worden op een natuurlijk manier in het verhaal verwerkt. Wij stellen de juiste vragen en u vertelt over uw bedrijf, uw producten, uw diensten, verleden, heden, toekomst en meer. Het resultaat? Een duidelijk verhaal om trots op te zijn en dat vertrouwen uitstraalt. U kunt 'storytelling' ook inzetten om een nieuw product of dienst succesvol in de markt te zetten. Wilt u voorbeelden? Neem dan contact met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. op.

 

Advertorials

Een advertorial is een redelijk informatief verhaal dat in opdracht van een bedrijf wordt geschreven en in een tijdschrift of krant wordt geplaatst. Een advertorial is in feite een 'geschreven advertentie'. Een advertorial zet lezers vaak op het verkeerde been: lezers denken dat het een redactioneel artikel is, geschreven door een onafhankelijke en objectieve redactie. Soms wil een redactie geen artikel over een bepaald onderwerp plaatsen en kan een bedrijf het via een advertorial toch als bijna-redactioneel artikel in het betreffende medium krijgen.

 

Persbericht of nieuwsbericht

Een persbericht kost weinig en levert veel gratis publiciteit op. Onze richtlijn is dat elk bedrijf minstens twee tot drie keer per jaar een nieuwtje de wereld in moet slingeren. Persberichten stuurt u niet alleen naar de media, maar plaatst u ook op uw eigen website en in uw (digitale) nieuwsbrief en verspreidt u natuurlijk ook via de social media-kanalen. Er zijn talloze onderwerpen die het waard zijn om een persbericht over te maken. Wilt u weten welke dat zijn? Neem dan even contact met Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. op.

 

Website

Een website is tegenwoordig het belangrijkste visitekaartje van elk bedrijf. Voordat een klant, zakenpartner of wie dan ook contact met u opneemt zal  hij of zij uw bedrijf eerst altijd even 'googlen'. Bevalt uw website? Dan staat u 1-0 voor. Zo niet, dan is de wedstrijd verloren. Het is uitermate belangrijk dat u via uw website een uitstekende (eerste) indruk maakt. Ook de 'manier' of 'toon' waarop u de bezoekers aanspreekt luistert enorm nauw. Bij 't Teksthuys is uw website in goede handen: wij schrijven niet alleen de teksten, maar kunnen ook de lay out, fotografie, filmpjes en alle andere zaken rondom uw website verzorgen.

 

Twitter- en facebookberichten

Bij social media, zoals twitter en facebook, is het belangrijk dat u er met regelmaat gebruik van maakt. Het beste kunt u elke week, of elke twee weken een nieuwtje de wereld in sturen. Dat kost natuurlijk tijd. Heeft u geen tijd of mankracht om dit bij te houden, dan kunt u dit door ’t Teksthuys laten doen. Wij bellen u elke week of twee weken, vragen welke nieuwtjes u heeft (leuk project opgeleverd, nieuwe klant, nieuw product, beursdeelname… er is altijd wel wat te vertellen!) en schrijven een leuk, kort bericht dat u kunt verspreiden via de social media kanalen.

 

(Digitale) nieuwsbrief

Een (digitale) nieuwsbrief is een middel om uw klanten, relaties en medewerkers op de hoogte te houden van alles wat er in en rond uw bedrijf gebeurt. Een nieuwsbrief wordt meestal maandelijks of tweemaandelijks verstuurt, maar vaker of minder vaak kan ook. ’t Teksthuys kan voor u – samen met u - de nieuwsbrief samenstellen, schrijven en verzenden. Het tarief is afhankelijk van de grootte van de nieuwsbrief: het ene bedrijf wil vijf items per nieuwsbrief, het andere tien.

 

Folder- of brochuretekst

U wilt een product of dienst extra onder de aandacht brengen? U wilt uw bedrijfs- of beursbezoekers iets tastbaars meegeven? U spreekt op een congres of bijeenkomst en wilt de toehoorders de gelegenheid geven alle informatie nog eens rustig na te lezen? Hoewel internet de informerende rol van folders en brochures grotendeels heeft overgenomen, zijn er nog genoeg redenen om een folder of brochure als extra communicatiemiddel in te zetten. Al is het alleen al vanwege het feit dat een folder of brochure net iets makkelijker uitdeelt of op een stapeltje te leggen is.

 

Brief of uitnodiging aan klanten en/of relaties

Wanneer stuurt u een brief aan uw (potentiële) klanten en/of relaties? Bijvoorbeeld als u aan een beurs deelneemt en uw klanten op uw stand wilt uitnodigen. Of als u een andere vestiging opent of een ander bedrijfspand betrekt. Of als u een open dag of kennisbijeenkomst organiseert. Of als u uw klanten en relaties voor een feest wilt uitnodigen, bijvoorbeeld ter ere van het zoveeljarig bestaan van uw bedrijf. Of als u klanten een presentje wilt geven omdat ze al zoveel jaren klant zijn. Of als u een nieuw product of dienst extra onder de aandacht wilt brengen. Of… er zijn talloze redenen om een brief of uitnodiging naar uw klanten en relaties te sturen!

 

Bedrijfsmagazine

Het uitbrengen van een eigen magazine is zeer geschikt om klanten en relaties over allerlei nieuwe zaken te informeren. Ook vergroot een eigen magazine de betrokkenheid van klanten, relaties en medewerkers bij het bedrijf. Vooral voor bedrijven die op veel verschillende vlakken actief zijn (bijvoorbeeld nationaal en internationaal, meerdere vestigingen, in verschillende branches, etc.) kan een eigen magazine dé bindende factor zijn. Een bedrijfsmagazine kan een jaarlijkse uitgave zijn, maar ook een halfjaarlijkse, een kwartaaluitgave of zelfs éénmalig. Bij 't Teksthuys kunt u terecht voor advies (over inhoud, bladformule, vormgeving, doelgroep, oplage etc.) en de redactionele invulling & productie van uw bedrijfsmagazine.

 

Jubileumboek

25 jaar, 50 jaar, 100 jaar... als uw bedrijf jubileert, kan dat een mooie gelegenheid zijn om een historisch naslagwerk over uw bedrijf te laten maken. Niet alleen leuk en interessant voor uw huidige generatie werknemers, klanten en relaties, maar ook voor die van vroeger én voor de toekomstige generaties. Met een boek heeft u iets moois in handen. 't Teksthuys maakt het graag, samen met u.

 

Jaarverslag

Een jaarverslag is een publicatie van de werkzaamheden van een bedrijf over het afgelopen jaar, al dan niet met financiële verantwoording. Vaak is een jaarverslag 'verplichte droge kost'. 't Teksthuys kan die 'droge kost' echter omtoveren tot leuke kost, bijvoorbeeld door bepaalde (hoogte)punten uit het afgelopen jaar er extra uit te laten springen. Denk bijvoorbeeld aan een kort interview met een klant of medewerker die persoonlijk bij het hoogtepunt betrokken was. Op die manier wordt een jaarverslag een extra communicatiemiddel waarmee u klanten en medewerkers aan uw bedrijf kunt binden.

 

Herschrijven en redigeren

Herschrijven is een bestaande tekst herschrijven tot een toegankelijke, lekker leesbare tekst. Redigeren is: fouten uit een bestaande tekst halen, zoals spelfouten, fouten in zinsopbouw, verkeerd geplaatste punten en komma's. Kortom: een bestaande tekst ombouwen tot een begrijpelijk en lekker leesbaar geheel.

 

Eindredactie

Zorgen dat teksten worden voorzien van pakkende koppen en intro’s, teksten opleuken en inkorten, teksten redigeren, fotobijschriften plaatsen, foto’s regelen en controleren, opgemaakte pagina’s nakijken, etc.

 

Hoofdredactie

Heeft u snel een plaatsvervangende hoofdredacteur nodig? Op tijdelijke basis? Dan kunt u een beroep op ons doen.

 

Mediaplan

Samen met u maken we een planning waarbij we in kaart brengen hoe en wanneer en in welke media we uw bedrijf, product of dienst positief onder de aandacht kunnen brengen.

 

Klantenplan

Samen met u maken we een draaiboek waarbij we in kaart brengen op welke tijdstippen en met welke communicatiemiddelen we uw (potentiële) klantendoelgroepen gericht tot actie kunnen aanzetten.

 

Andere teksten of werkzaamheden

Een blog bijhouden? Een column schrijven? Regelmatig berichten op uw website plaatsen? Adviseren over uw beursdeelname? Website design? Een cursus 'persbericht schrijven'... Kortom: heeft u andere teksten of werkzaamheden en wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Bel ons op (06) 83 55 33 79 of kom langs in ’t Teksthuys. Wij helpen u graag.

’t Teksthuys. Een goed verhaal.

template joomla by JoomSpirit